trip4
trip1
trip2
trip6
trip7
trip8
trip3
trip5
previous arrow
next arrow

גל ספורט ונופש - אירוע החופש הבא שלכם...

אירוח בנופי גונן כולל טיול בצפת

המסלול המוצע:

  • יציאה מהמרכז / השרון ונסיעה צפונה
  •  חניה לארוחת בוקר עצמאית
  • הגעה לצפת לפעילות מיוחדת וחדשה

צפת: סיור מנגן עם ליאור דמתי
נתחיל בנקודה הגבוהה ביותר בצפת שם שוכנת מצודה עוד מימי חורבן בית המקדש לאחר תצפית קצרה יחולקו עששיות (מנהג קדום מימי צפת העתיקה) ותה חם, ונכנס למערה בעלת תעודה ייחודית, היכל מתאים לשמיעת ניגון עתיק. משם נרד לסמטאות העיר העתיקה, שם נספר סיפורים על בתים ואנשים מיוחדים מהמאה ה- 16 ועד משוררים בני ימינו כגון נעמי שמר ורחל ….

ומשם נכנס לבית כנסת אבוהב – מהיפים בצפת ובו נספוג את האווירה הצפתית, בשילוב כלי נגינה עתיקים פיוט וסיפורי צדיקים.

נכנס ליקב אבוהב שממוקם במקום שהיה יקב עוד מלפני 500 שנה נגלה מה גילו מתחת למבנה שבנו אותו בשנים האחרונות. כמו כן, נטייל בסמטאות האומנים הלוחמים והציירים ונספוג את רוח צפת.

צפת: חזיון אורקולי

מיצג או קולי על העיר הקסומה בישראל
בין סמטאות העיר העתיקה של צפת על קירות בית אבן עתיק  מתרחשת חגיגה של מראות וצלילים מיצג אור קולי המתאר את סיפורה של העיר בת 3000 שנה בהקרנה חדשנית ומרהיבה בין הקשתות של מבנה עתיק על קירות האבנים בליווי מוזיקה מקורית ומרגשת במערכת סאונד מהחדשניות בעולם, כל אלה מחזירים את הצופה אחורה בזמן.

מדריכים מנגנים יקבלו את הקבוצה בשירים ובניגונים עם כלי נגינה ולבוש יהודי אותנטי, הקבוצה תקבל הסבר על המבנה ההיסטורי ותתכבד בקפה או תה על חשבון הבית חוויה צפתית מרגשת לכל המשפחה המגישה תכנים! היסטוריים בצורה חדשנית צבעונית ומרגשת.

צפת: ירידה לנסתרות

מסע מנהרות בצפת הקדומה
אנו מזמינים אתכם למסע תת קרקעי במנהרות שנחשפו מתחת לרצפת העיר העתיקה של צפת. בסיור נעבור דרך חללים ובורות מים שנבנו ונחפרו לפני כ500 שנה, בתקופת שגשוגה הכלכלי והרוחני של העיר, ונבקר באתר "בית הקהל" – שריד של שכונה עתיקה שנחשף ב-2005 במסגרת תוכנית ההתנדבות שלנו. 'בית הקהל' הינו המבנה המרכזי בשטח הגדול של האתר. במקום התגלו מבנים וממצאים עתיקים ביניהם: מקווה מהמאה ה-16, מאפייה קהילתית, מערכת ניקוז ובורות מים, וחללי מסחר ומגורים.

13:30 לערך הגעה למרכז מבקרים יקב אדיר:
סיור ביקב אדיר  וארוחת צהרים בתפריט ארוחת בוקר (חלבי)

הביקור כולל: צפייה בסרטון קצר המסביר את תהליכי ייצור היין והגבינות, כולל טעימות יין

ולאחר הסיור ארוחת צהרים בתפריט

ארוחת בוקר אל מול נוף כרמים משכר

נקבל את  האורחים שלכם בבוקר טוב במרכז המבקרים שלנו, נפתח את הבוקר בצפייה בסרטון שמתאר את תהליך ייצור הגבינות והיין וניתן להם לספוג את האווירה המיוחדת במקום.במקביל, צוות המקום יכין לאורחים שלכם ארוחת בוקר כשרה ומפנקת במיוחד הכוללת:

  • פלטת 4 סוגי גבינות עיזים המיוצרות במקום
  • אומלט משתי ביצים רגיל /עשבי תיבול
  • סלט ירקות עם גבינה מלוחה, אגוזים, חמוציות ורוטב פסטו המיוחד שלנו
  • שני סוגי טפנדים (עגבניות מיובשות וזיתים)
  • טונה וזיתים
  • חמאת עזים וקונפיטורת פירות איכותית
  • לחם כפרי עם אגוזים
  • קינוח… גלידת יוגורט איכותית המיוצרת במקום מלווה ביין קינוח "אדיר"
  • מזנון עם מיחם קפה ותה או קפה הפוך/אספרסו ותה – תלוי בכמות האורחים.
  • שתייה קלה – קנקני מיץ תפוזים ומים קרים על השולחנות

  ביציאה מהסרטון יחכה להם שולחן ערוך מכל טוב..  אנו מבטיחים חוויה קולינארית.


נמשיך למצפה גדות
בנקודה זו, עד מלחמת ששת הימים היה מוצב סורי בשם "מורתפע", שפירושו: רם ונישא. המוצב שלט על הדרך הראשית המחברת בין הגליל לגולן, והקנה לסורים יתרון אסטרטגי משמעותי על העמק. הפגזות הסורים ותקריות האש גברו בשנות ה-60 של המאה הקודמת, כאשר הסורים ניסו להטות את מקורות הירדן.

עם כיבוש הגולן על ידי חטיבת הגולן, שתוגברה בכוחות צנחנים, גולני ושריון,  שוחררו ישובי הצפון מאימת הצבא הסורי.חברי קיבוץ גדות, שנמצא למרגלות המוצב, היו נתונים להפגזות מתמשכות. פעמיים נהרס הקיבוץ לחלוטין והוקם מחדש. בשיר 'ילדה מגדות', שכתב יובב כץ בתום מלחמת ששת הימים, מופיע המשפט "ילדה בגדות יצאה ממקלט ואין בתים עוד במשק" – שורה זו משקפת יותר מכל את מצבם הביטחוני הקשה של חברי הקיבוץ בתקופה שלפני מלחמת ששת הימים. עם שוך הקרבות עלו בני קיבוץ גדות למוצב יחד עם מפקד החטיבה, עמנואל שקד שאמר לחברים: "מכאן אתם נראים גדולים שבעתיים" יש המייחסים את האמירה לדוד (דדו) אלעזר שהיה אלוף פיקוד הצפון).

בכך התכוון להביע את הערכתו לאומץ ליבם של חברי הקיבוץ, שעמדו בעוז ובגבורה תחת ההפגזות הסוריות. בראש הגבעה מוצבת אנדרטה לזכרם של נופלי חטיבת הגולן. האנדרטה בנויה כנף בטון משולשת, הפונה מזרחה ומסמלת את יציאתה של החטיבה ללחימה בגולן. את האנדרטה עיצב בשנת 1972, הפסל עזרא אוריון, שהיה מפקד סיירת חטיבת הגולן במלחמה. טפסו אל המצפה. סיירו בתעלות ובבונקרים. צפו לעבר הרי הגליל, עמק החולה והחרמון.

17:30  (הערכה) הגעה לנופי גונן  –  קבלת פנים קבלת החדריםהתארגנות בחדרים
לאחר ארוחת הערב –  סיפורים ושירים עם רוני אהרוני

בוקר היום השני

09:00  לאחר ארוחת הבוקר והחזרת מפתחות – נצא לטיול ביום השני.
10:00-12:00 עין קשתות אתר מיוחד.

אֻם אל-קַנַאטִר שמשמעותו אם הקשתות, על שם שלוש הקשתות מעל המעיין הוא כפר קדום על הגדה המזרחית של ואדי א-שביב, יובל של נחל סמך, כשני ק"מ מדרום-מערב ליישוב נטור ברמת הגולן. בתקופת המשנה והתלמוד שכן במקום כפר יהודי.

חורבות הכפר התגלו על ידי לורנס אוליפנט בשנת 1885, ונראה שבאותה עת לא היה במקום כל יישוב ברוכים הבאים לאתר מורשת לאומי של ציוני דרך עין קשתות , בו כפר יהודי מתקופת המשנה והתלמוד ובליבו בית כנסת מפואר. הכפר הקדום יושב מעל נחל סמך וצופה אל הכנרת והרי הגליל. בביקור באתר תוכלו להתרשם מבית הכנסת ובו היכלית ארון קודש שהיא השמורה והמפוארת ביותר שהתגלתה עד היום בארץ. בית הכנסת נחפר ושוחזר בשיטות טכנולוגיות מתקדמות שבסיומן הוא מתנשא למלוא קומתו הראשונה. אתר עין קשתות מציע ביקור במעיין הנובע אל תוך בריכות עתיקות ופינות צל. חווית הביקור כוללת סרט וסיור רגלי.

נמשיך למרכז מבקרים – אבנובה
אבנובה חברת קוסמטיקה טבעית מרמת הגולן
מוצרי קוסמטיקה, מוצרי טיפוח, קוסמטיקה טבעית, מוצרי קוסמטיקה טבעיים, קרמים ותכשירים לעור פנים צעיר יותר, עשירים בנוגדי חמצון, תמציות רימונים, אנטי אייג'ינג. לחברה יש מרכז מבקרים בצפון (מרכז מבקרים ברמת הגולן.

נקנח במפגש אצל אטל בחצר – על כוס קפה ועוגה תפגשו עימנו, זוג חקלאים ותיקים מגבעת יואב.מפגשים עם חקלאים, סיפורים אנושיים, וגם …. נופים מרהיבים.

אנו מציעים לכם אתנחתא : אטל, תחבר אתכם לסיפורם של ארבעה צנחנים שחלמו, גייסו חברים ויחד הגשימו את הקמת המושב הראשון בגולן שאחרי מלחמת ששת הימים, לפני חמישים שנה בדיוק.  רמי ישתף אתכם ברזי גידול פרי הדרקון  האקזוטי – פיטיה, ובעונה גם תטעמו מהפרי (בין אוגוסט למרץ). נשתף אתכם בהתלבטויות של דור הולך ונכחד של חקלאים, שמנסה להתאים את היצירה החקלאית לתנאים הכלכליים בתקופה זו.

משך הביקור כשעה וחצי. במקום שירותים מרווחים.
ארוחת צהרים מאוחרת באפיקים  

 

 

המלצות לטיולים בארץ

טיולים לגליל העליון

גל ספורט ונופש – אירוע החופש הבא שלכם… טיולים לגליל העליון למי …
להמשך קריאה

סליחות חודש אלול ומופע ב-"באש תורה"

גל ספורט ונופש – אירוע החופש הבא שלכם… סליחות חודש אלול סליחות …
להמשך קריאה

טיול לעוטף עזה

גל ספורט ונופש – אירוע החופש הבא שלכם… טיול / סיור בעוטף …
להמשך קריאה

סיורי חוויה בירושלים

גל ספורט ונופש – אירוע החופש הבא שלכם… סיורי חוויה בירושלים ירושלים, …
להמשך קריאה

לילות אלול בדרום

גל ספורט ונופש – אירוע החופש הבא שלכם… טיול ללילות אלול בדרום …
להמשך קריאה

כשארכיאולוגיה וכיף נפגשים!

גל ספורט ונופש – אירוע החופש הבא שלכם… כשארכיאולוגיה וכיף נפגשים! למי …
להמשך קריאה

הנכם מוזמנים לפנות אלינו בכל נושא ואנו נחזור אליכם בהקדם...

טלפון: 03-6092441 - פקס: 03-6092449 - אימייל: Office@gal-sport.co.il

גלריית תמונות

gallery1
gallery2
gallery3
gallery4